Spring til indhold
marketing effekt med GIDMA marketing konsulenter

Marketing effekt forøgelse af jeres direkte kommunikation

Skal effekten af jeres marketing kommunikation forøges, så kan GIDMA marketing konsulenter bidrage. I de fleste tilfælde garanterer vi en marketing effekt forøgelse på mindst 17%*

Kontakt GIDMA i dag for at høre mere

Uanset om din virksomhed er målrettet konsumenter, influenter eller business markedet, har vi erfaringen og kompetencerne der kan gøre en forskel.

* GIDMAs resultatgaranti tilbydes kun til tiltag for direkte kommunikation.

Fokus på plan og detalje kombineret med erfaring og udpræget resultatorientering

Mange års erfaring har lært os at forskellen på gennemsnitlige og imponerende resultater ikke er særlig stor. Det handler mest af alt om at udvikle den rigtige plan. Der skal fokus på en række vigtige faktorer der ofte afgør om den rigtige plan lykkedes eller ej. 

Når planen er på plads skal man have en udpræget fokus på detaljerne. Det nemlig ofte de små detaljer der afgør slutresultatet. I kommunikationsflow, tekstforfatning, visuelle elementer, datahåndtering, personalisering, frekvens og timing kan små ændringer medføre en markant forskel. 

En høj marketing effekt afgøres næsten altid af et udpræget resultatfokus. Mindre succesrige kampagner har tendens til at miste fokus undervejs i processen. Ofte ændres fokus væk fra kampagnes mål til fordel for processen og overholdelse af deadlines. 

Du og dit team kan bruge GIDMA som ekstern konsulent til gavn for nuværende og  fremtidige tiltag. Læs mere om GIDMA her eller kontakt os for en snak

Hvad er marketing effekt?

Marketing effekt er mange ting. Hos GIDMA arbejder vi dog fokuseret med den økonomiske effekt af marketing aktiviteter.  Det gør vi netop fordi det økonomiske udbytte ultimativt er det der skal forsvare eller forklare marketing investeringerne. 

Marketing metrics er vigtige for at evaluere marketing effekt. Men ikke alle metrics er lige vigtige. 

Respons procent, for eksempel, fortæller noget om effekten af budskabet i forhold til målgruppens interesse. Men det siger ikke nødvendigvis noget om det økonomiske udbytte.

Faktisk har vi desværre set alt for mange eksempler på veltilrettelagte marketing kampagner, hvor den initielle respons var imponerende. Men konverteringen til økonomisk værdi var ringe. 

Derfor tror vi på at marketingfunktionen vil være bedre tjent ved at arbejde med marketing metrics som sekundære målepunkter og økonomiske metrics som primære målepunkter. 

Det betyder at f.eks. CTR (Click-through-rate), OR (Open rate), responsraten og lignende marketing metrics bliver sekundære målepunkter. Disse er blot indikative del-resultater.  

Økonomiske metrics såsom CPO (cost per order), kundeakkvisitionsomkostning, estimeret LTV (lifetime value) m.fl. bliver dermed primære målepunkter for marketingfunktionen.

Vil du tale mere om marketing effekt, så kontakt GIDMA i dag.